نویسنده مدیر سایت نجات 11 ماه پیش 0 نظرات
یکی از مولفه های مهم تربیت متعادل این است
که قول و فعل انسان همخوانی دارد.
حَدَّثَنِي مُوسَى بْنُ بَكْرٍ اَلْوَاسِطِيُّ قَالَ قَالَ لِي أَبُو
اَلْحَسَنِ عَلَيْهِاَلسَّلاَمُ :
لَوْ مَيَّزْتُ شِيعَتِي لَمْ أَجِدْهُمْ إِلاَّ وَاصِفَةً وَ لَوِ اِمْتَحَنْتُهُمْ لَمَا وَجَدْتُهُمْ إِلاَّ مُرْتَدِّينَ وَ لَوْ تَمَحَّصْتُهُمْ لَمَا خَلَصَ مِنَ اَلْأَلْفِ وَاحِدٌ وَ لَوْ غَرْبَلْتُهُمْ غَرْبَلَةً لَمْ يَبْقَ مِنْهُمْ إِلاَّ مَا كَانَ لِي إِنَّهُمْ طَالَ مَا اِتَّكَوْا عَلَى اَلْأَرَائِكِ فَقَالُوا نَحْنُ شِيعَةُ عَلِيٍّ إِنَّمَا شِيعَةُ عَلِيٍّ مَنْ صَدَّقَ قَوْلَهُ فِعْلُهُ.
و اگر آزمايششان كنم
جز مردمانى از دين برگشته نيستند،
و اگر در بوتهشان گذارم
از هزار نفر يك نفر سالم درنيايد،
و اگر غربالشان كنم
چيزى جز آن چه مخصوص منند در غربال نمانند،
اينها دير زمانى است
كه بر بالشها تكيه زده و گفتهاند: ما شيعۀ على هستيم،
در صورتى كه تنها شيعۀ
على آن كسى است كه كردارش گفتارش را تصديق كند (و عملش با حرفش يكى باشد).
Copyright © Nejaat.ir, 2020